Bosch, 3.300 km’lik Kuzey Kutbu Testini Başarıyla Tamamladı

Altı gün boyunca ve 3.300 kilometreden fazla mesafede, farklı iklim bölgelerinden geçerek Kuzey Kutbu’na ulaşan Bosch Ar-Ge ekibi, yeni hidrolik kablosuz fren sistemini ilk kez kamuya açık yollarda başarıyla test etti. Bu sistem, fren pedalı ile fren mekanizması arasındaki geleneksel mekanik bağlantıyı tamamen ortadan kaldırır. Sürücünün fren komutu, yalnızca yedekli elektrik sinyal hatları aracılığıyla iletilir.
Bosch’un Heilbronn yakınlarındaki Abstatt'taki geliştirme merkezinde geliştirilen bu sistem, test ekibini Almanya'nın güneyinden Hamburg, Kopenhag ve Stockholm üzerinden Arjeplog’daki Bosch kış test merkezine kadar götürdü. Bosch, test aracı için birçok ülkede kamu yolu kullanımı onayı aldı.
“Hidrolik kablosuz fren sistemimiz yolculuk boyunca mükemmel çalıştı,” dedi proje yöneticisi Hagen Kuckert. “Yüzlerce frenleme ile gerçek yol koşullarında önemli veriler elde ettik ve bunlar sistemin daha da geliştirilmesinde kullanılacak.”

Bosch’un hidrolik kablosuz fren çözümü, birbirinden bağımsız çalışan iki bileşenden oluşur: bir kablosuz fren aktüatörü ve bir ESP (Elektronik Denge Programı). Geleneksel sistemlerdeki gibi mekanik yedekleme yerine, bu yeni sistemde her iki ünite araçtaki farklı elektrik devrelerine bağlanır. Her biri dört tekerlekte bağımsız olarak fren basıncı oluşturabilir.
Bosch ayrıca tamamen elektromekanik bir sistem de geliştiriyor. Birçok otomobil üreticisi şimdiden sipariş verdi ve Bosch, 2030 yılına kadar dünya genelinde 5,5 milyonun üzerinde aracın bu teknolojiyle donatılmasını bekliyor.

Fren pedalı ile sistem arasındaki mekanik bağlantının kaldırılması, bileşenlerin yerleşimi açısından esneklik sağlar; çarpışma güvenliği, titreşim-gürültü yönetimi ve üretim verimliliğini artırır. Ayrıca sol direksiyon ve sağ direksiyon için ayrı üretim ihtiyacını ortadan kaldırır.
Bu sistem, daha kısa pedal mesafeleri sayesinde yeni iç tasarım olanakları da sunar. Bosch’un bu kablosuz fren sistemi, kanıtlanmış fren teknolojilerine dayanır ve otomotiv güvenliği ile elektrifikasyonun geleceğine hazırdır.